ניקיון ריהוט גן – איך עושים את זה?

כותרת מכונת שטיפה בלחץ קרשר

רובנו, אם לא כולנו, לא נהנים במיוחד מעבודות ניקיון. ריהוט גן, אם לא נדאג לטיפוח שגרתי שלו, ידרוש ניקיון מקיף ותכוף. מה עושים על מנת שלא להגיע למצב של ניקיון שבועי/לעיתים קרובות של ריהוט גן? ואם כבר הגענו אליו – מהם הטיפים שנוכל להציע לכם? נעסוק בכל אלו:

ריהוט גן – טיפוח תמידי

על מנת להימנע ממצב בו נדרש בכלל לנקות רהיטים לגן שלנו לעיתים קרובות, יש כמה אפשרויות שונות לטיפוח ריהוט גן ושמירה על מצבו:

  • כיסוי – ברוב שעות היום, בדרך כלל לא נשתמש בריהוט הגינה שלנו. לכן, מומלץ לכסות אותו בכיסויים נקיים שימנעו את חשיפתו לשמש וללכלוך בסביבה. כמו כן, כיסויים עשויה למנוע נזק עקיף לחומרים מסוימים כמו סוגי עץ כאלו ואחרים. כך, ברזל למשל, יהיה מוסתר בצורה טובה יותר ממים ולא יחליד.
  • *בחירה נכונה – אם אתם מתכננים לרכוש ריהוט גן נוסף, דאגו שהוא יהיה מחומר קל לניקיון/תחזוקה כמו אלומיניום / עץ טיק (במידה ויש לכם תקציב די גבוה עבור עץ טיק). סעיף זה מסומן בכוכבית מפני שהוא מתייחס לריהוט גן וקנייה עתידית שלו – לצערנו, אם בחרתם חומר עם תנאי אחזקה קשוחים, ייתכן שאין פתרון קל יותר מאשר כיסוי להפחתת כמות התחזוקה.
  • הצללה – על מנת למנוע מצב בו החומר של ריהוט הגן ידהה / ייסדק / ייפגע בצורה אחרת מקרני השמש, עלינו לדאוג להצללה ראויה ואף שימוש בחומרי הגנה מתאימים לריהוט גן מעץ שאיננו עמיד לשמש.

כלל העצות שפורטו נוגעות אל ריהוט גן, מערכות ישיבה לגינה וכל סוג אחר.

אני מוכרח לנקות את ריהוט הגן – מה עושים מכאן?

אם הגעתם למצב שבו עליכם לנקות את ריהוט הגינה שלכם, הרי שתתוודעו לדעת כי לא כל החומרים שווים. לפני כל ניקיון, אנו מפצירים בכם להסיר כל בד / כרית / חלק הניתן להסרה מהריהוט עצמו, ואז לגשת לניקיון. ניתן עצות שונות לשני חומרי ריהוט גן נפוצים:

  • עץ טיק – הניקיון של עץ טיק הוא פשוט למדי. לא נדרשת יותר מדי השקעה ואפילו ניקיון שלו אחת לכמה שבועות יספיק. על כל מקרה, ניתן לנקות אותו כמו כל רהיט שאיננו מיוחד מדי – באמצעות מים, סבון וסקוץ’ במקרים של לכלוך שלא יורד.

*הערה חשובה: לא מומלץ כלל לנקות עץ טיק באמצעות שמן טיק. לעץ הטיק תכונות של שמן טבעי המגנות עליו, ושימוש בשמן טיק עשוי לפגוע באספקה הטבעית הזו. לכן, לכו על הפשוט והמוכר – אין צורך להגזים: מים וסבון.

  • אלומיניום – על מנת לנקות אלומיניום, אין צורך להתאמץ יותר מדי גם כן. לרוב, מברשת/סבון פשוטים יספיקו. עם זאת, אם “התקלה” חמורה מדי והלכלוך מסרב לעזוב – שימוש במים חמים עשוי להיות הפתרון (אם כי מומלץ להתייעץ לפני זאת במידה והלכלוך “עקשן” – ייתכן שישנה בעיה אחרת).

ישנם סוגים נוספים של חומרים הדורשים ניקיון מסיבי ומשמעותי יותר. לכן, אנו ממליצים לכם להתעמק יותר בנושא.

לסיכום

במאמר זה עסקנו בניקיון שני החומרים הנפוצים ביותר לריהוט גן – אלומיניום ועץ טיק. אנו מקווים כי תוכלו להיעזר בעצות שנתנו לרוב סוגי רהיטי הגן מהחומרים שציינו. אם אינכם בטוחים בניקיון, אתם תמיד מוזמנים לפנות לעזרה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כל הזכויות שמורות לדן שלדן יבואן קרשר בישראל

עוגיות
אז אולי אנחנו לא מחלקים כאן עוגיות, וגם אם היו נשארים פירורים - יש לנו איך לנקות אותם :)

אבל, אנחנו כן משתמשים בנתוני הגלישה שלך (ה -Cookies) בכדי לשפר את החוויה שלכם למקסימום באתר שלנו. תנו קליק ותרגישו בבית.
אנחנו כאן לכל שאלה.